• Vzdělávací obsah ŠVP je zpracován do 10 integrovaných bloků a zahrnuje všechny oblasti
    Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
  • Integrované bloky jsou tvořeny tak, aby zasahovaly do všech vzdělávacích oblastí, vzájemně se doplňovaly, prolínaly, navazovaly a plynule přecházely jeden do druhého. Hry a činnosti plánujeme tak, aby byly dětem srozumitelné, blízké a dítě si mohlo vybrat takovou činnost, která ho zajímá aodpovídá jeho možnostem a schopnostem.
  •  S každým tématem může paní učitelka pracovat podle aktuální potřeby, zájmu a přání dětí. Časový rozsah jednotlivých okruhů je pouze orientační.
  • Školní vzdělávací program zároveň podporuje vytváření kladného vztahu dětí k
    obecně respektovaným hodnotám jako je rodina, příroda a životní prostředí, práce, umění,
    zdraví, svoboda.
  •  V každém bloku je zohledněno dodržování tradic, které vychází z koloběhu
    střídání ročních období a také aktuálního klimatu dané třídy a věkové skupiny dětí.
  • Umožňuje získávat znalosti, dovednosti dětí se zohledněním jejich individualit a vývojového tempa. 
  • Napomáhá navazovat dětská přátelství a vazby, nutné k začlenění do dalšího života ve
    společnosti. 
  • Integrované bloky doplňujeme environmentálními výukovými besedami,
    programy.
  • Průvodcem našeho školního vzdělávacího programu je klíč, který je i metaforou
    pro vzdělávání a jeho různé aspekty.
    Otevírání bran vědění: Klíč symbolizuje možnost rozšiřovat své znalosti a otevřít
    dveře do nových světů.
     Otevírání bran poznání: Klíč přestavuje možnost dětem odemykat nové znalosti a
    objevovat svět kolem sebe, rozvíjet zvídavost, zvědavost a přinášejí jim radost ze
    samého objevování.
     Otevírání bran fantazie: Klíč také symbolizuje odemykání dětské fantazie a kreativity.
    Klíč se proměňuje ve zdroj inspirace a podněcování dětské fantazie.
     Otevírání bran porozumění: Klíč znamená otevírání bran porozumění sobě i ostatním.
  • Vzdělávání by mělo dětem pomáhat chápat a respektovat různé kultury, tradice a názory.
  • Role pedagoga spočívá v tom, aby s láskou a ohledem pomáhal dětem odemknout jejich potenciál a objevovat svět kolem sebe. S láskou by měli vést děti na cestě objevování, podporovat jejich zvídavost a tvořivost.
  • Vzdělávací témata připravujeme po jednotlivých měsících tak, aby se
    mohli i rodiče seznámit se vzdělávací nabídkou a procvičovat je s dítětem případně i doma.

Integrované bloky

1. INTEGROVANÝ BLOK – KLUCI, HOLKY JDEME DO ŠKOLKY

2. INTEGROVANÝ BLOK – JAK CHUTNÁ PODZIM

3. INTEGROVANÝ BLOK – OD LÍSTEČKU KE ZVONEČKU

4. INTEGROVANÝ BLOK – „NEŽ ZAZVONÍ ZVONEČEK“ 

5. INTEGROVANÝ BLOK  – PANÍ ZIMA ČARUJE

6. INTEGROVANÝ BLOK – SVĚT OČIMA DĚTÍ

7. INTEGROVANÝ BLOK - K JARU KLÍČ

8. INTEGROVANÝ BLOK – KLÍČ OD PŘÍRODY

9. INTEGROVANÝ BLOK – KLÍČ K SRDÍČKU

10. INTEGROVANÝ BLOK – LETEM SVĚTEM

Fakultní základní škola a Mateřská škola Olomouc příspěvková organizace