- Vzdělávací obsah ŠVP je zpracován do 10 integrovaných bloků a zahrnuje všechny oblasti
Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. - Integrované bloky jsou tvořeny tak, aby zasahovaly do všech vzdělávacích oblastí, vzájemně se doplňovaly, prolínaly, navazovaly a plynule přecházely jeden do druhého. Hry a činnosti plánujeme tak, aby byly dětem srozumitelné, blízké a dítě si mohlo vybrat takovou činnost, která ho zajímá aodpovídá jeho možnostem a schopnostem.
- S každým tématem může paní učitelka pracovat podle aktuální potřeby, zájmu a přání dětí. Časový rozsah jednotlivých okruhů je pouze orientační.
- Školní vzdělávací program zároveň podporuje vytváření kladného vztahu dětí k
obecně respektovaným hodnotám jako je rodina, příroda a životní prostředí, práce, umění,
zdraví, svoboda. - V každém bloku je zohledněno dodržování tradic, které vychází z koloběhu
střídání ročních období a také aktuálního klimatu dané třídy a věkové skupiny dětí. - Umožňuje získávat znalosti, dovednosti dětí se zohledněním jejich individualit a vývojového tempa.
- Napomáhá navazovat dětská přátelství a vazby, nutné k začlenění do dalšího života ve
společnosti. - Integrované bloky doplňujeme environmentálními výukovými besedami,
programy. - Průvodcem našeho školního vzdělávacího programu je klíč, který je i metaforou
pro vzdělávání a jeho různé aspekty.
Otevírání bran vědění: Klíč symbolizuje možnost rozšiřovat své znalosti a otevřít
dveře do nových světů.
Otevírání bran poznání: Klíč přestavuje možnost dětem odemykat nové znalosti a
objevovat svět kolem sebe, rozvíjet zvídavost, zvědavost a přinášejí jim radost ze
samého objevování.
Otevírání bran fantazie: Klíč také symbolizuje odemykání dětské fantazie a kreativity.
Klíč se proměňuje ve zdroj inspirace a podněcování dětské fantazie.
Otevírání bran porozumění: Klíč znamená otevírání bran porozumění sobě i ostatním. - Vzdělávání by mělo dětem pomáhat chápat a respektovat různé kultury, tradice a názory.
- Role pedagoga spočívá v tom, aby s láskou a ohledem pomáhal dětem odemknout jejich potenciál a objevovat svět kolem sebe. S láskou by měli vést děti na cestě objevování, podporovat jejich zvídavost a tvořivost.
- Vzdělávací témata připravujeme po jednotlivých měsících tak, aby se
mohli i rodiče seznámit se vzdělávací nabídkou a procvičovat je s dítětem případně i doma.
Integrované bloky
1. INTEGROVANÝ BLOK – KLUCI, HOLKY JDEME DO ŠKOLKY
2. INTEGROVANÝ BLOK – JAK CHUTNÁ PODZIM
3. INTEGROVANÝ BLOK – OD LÍSTEČKU KE ZVONEČKU
4. INTEGROVANÝ BLOK – „NEŽ ZAZVONÍ ZVONEČEK“
5. INTEGROVANÝ BLOK – PANÍ ZIMA ČARUJE
6. INTEGROVANÝ BLOK – SVĚT OČIMA DĚTÍ
7. INTEGROVANÝ BLOK - K JARU KLÍČ
8. INTEGROVANÝ BLOK – KLÍČ OD PŘÍRODY
9. INTEGROVANÝ BLOK – KLÍČ K SRDÍČKU
10. INTEGROVANÝ BLOK – LETEM SVĚTEM